Autor |
Wiadomość |
SebastianF
Student

Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:29, 09 Sty 2013 Temat postu: Projekt-Nowakowski |
|
|
pamięta ktoś do kiedy musimy mu oddać ten projekt?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
zahir
Student

Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 17:47, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli dobrze pamiętam to wspominał coś o ostatnim zjeździe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Goska
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Czw 5:42, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
a to nie tak,ze on mial wpasc,zeby zrobic jeszcze szybkie konsultacje co do projektu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
marcin
Student

Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:27, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
wydaje mi się, że nic nie mówił o konsultacjach, a projekt trzeba oddać (chyba) na ostatnim zjeździe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bbartek
Student

Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:50, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłem na chomika to co udało mi się zrobić
[link widoczny dla zalogowanych]*c5*bcynieria+Drogowa+i+kolejowa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bbartek dnia Sob 17:51, 12 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agnieszka
Moderator

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 17:55, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
mail od dr Nowakowskiego:
Cytat: | Dzień dobry
Informuję, że w najbliższą sobotę (19 stycznia) będę obecny u siebie w pokoju (Hydro pok. 3) w godz. 11:30 -- 13:00. Będą Państwo mieli okazję oddać projekty przekroju nawierzchni i podtorza na łuku linii dwutorowej.
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agnieszka
Moderator

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 10:03, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
mail od dr Nowakowskiego:
Cytat: | Dzień dobry,
Ponieważ gremialnie w projekcie powtarza się ten sam błąd, zdecydowałem
się wysłać zbiorowo wyjaśnienie, żeby w kółko nie pisać kilkanaście razy
tego samego.
Nie widzę jakiegokolwiek uzasadnienia dla poszerzenia torowiska po
wewnętrznej stronie łuku. Tam ława torowiska z definicji jest
wystarczająco szeroka.
Podtorze na łuku musi być sensownie połączone z podtorzem na prostej.
Zasadą jest, że NIENARUSZALNE JEST POŁOŻENIE TORU WEWNĘTRZNEGO względem
osi torowiska i wewnętrznej krawędzi torowiska.
Na szerokość torowiska na łuku wpływają dwie rzeczy:
1. a_r , czyli zwiększenie rozstawu torów (poszerzenie międzytorza) na łuku;
2. "poszerzenie" pryzmy podsypki po zewnętrznej stronie łuku wywołane
przechyłką toru.
WARTOŚCI a_w oraz a_z WPŁYWAJĄ WYŁĄCZNIE NA POŁOŻENIE SŁUPÓW
TRAKCYJNYCH, które to słupy mają Państwo wrysować (przerywaną linią, tak
jak na rysunkach w Dz.U.).
Szerokość torowiska zwiększamy tylko wtedy, gdy jego początkowa wartość
(taka jak na prostej) nie pozwala zachować minimalnej szerokości ławy
torowiska (0,60 m) po zewnętrznej stronie łuku. Torowisko poszerzamy
wyłącznie po ZEWNĘTRZNEJ stronie łuku.
Tory na łuku nie leżą symetrycznie względem osi torowiska. Nienaruszalne
(w stosunku do położenia toru na prostej) jest położenie toru
wewnętrznego. Jego oś jest odległa od osi torowiska o d/2 (d -- rozstaw
torół na prostej). Niezmienna w stosunku do prostej jest także
wynikająca z d/2 odległość od osi tego toru do wewnętrznej krawędzi
torowiska. Natomiast oś toru zewnętrznego leży w odległości (d/2 + a_r)
od osi torowiska. Jeżeli w wyniku tego przesunięcia zewnętrznego toru na
zewnątrz oraz poszerzenia pryzmy podsypki wynikającego z przechyłki ława
torowiska po zewnętrznej stronie łuku okaże się węższa niż 0,60 m, to
wtedy (I TYLKO WTEDY) poszerzamy odpowiednio torowisko przesuwając na
zewnątrz jego zewnętrzną krawędź. Cała reszta pozostaje bez zmian.
To wszystko wynika z rysunków 3.2a, 3.2b i 3.2d oraz opisu w Dz.U.
Jesteście Państwo na 7-mym semestrze i nieumiejętność czytania rysunku
technicznego jest dla mnie niezrozumiała, niedopuszczalna i niczym
nieusprawiedliwiona.
Pozdrawiam
Mirek Nowakowski |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Agnieszka
Moderator

Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 439
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pon 17:16, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
fragment maila od dr Nowakowskiego w prawie tematów 19 i 22
Cytat: | ...Pozostałe dwa, które u mnie zostawiono
(temat 19 i 22) są do poprawy. Uwagi do obu jednakowe:
-- zła skala rysunku,
-- nawet zła skala nie zachowana przy wydruku (np tam gdzie w skali
1:100 powinno być 11 cm na wydruku jest 10),
-- narysowany podkład niezgodny ze standardem nawierzchni przyjętym w
1-szej części projektu,
-- nieprawidłowe wymiary torowiska,
-- nie narysowany zarys słupów trakcyjnych.
Pozdrawiam
Mirek Nowakowski |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bbartek
Student

Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:29, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
1. Dlaczego odległość od osi do lewej krawędzi torowiska wynosi 5,32
zamiast 5,225?
2. Dlaczego szerokość zasypki od czoła podkładów wynosi 0,6 zamiast 0,45?
3. Dlaczego odległość osi toru wewnętrznego od wewnętrznej krawędzi
torowiska wynosi 3,292 zamiast 3,35?
Na łuku oba tory nie leżą symetrycznie względem osi torowiska. Tor
wewnętrzny leży tak, jak na prostej, a zewnętrzny jest przesunięty na
zewnątrz o wartość a_r. To nie jest tak, że a_r dzieli się po połowie, i
rozsuwa oba tory symetrycznie: jeden do wewnątrz, a drugi na zewnątrz.
Wynika to z wymiarów podanych na rysunkach z Dz.U.
Pozdrawiam
Mirek Nowakowski
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dar.O
Student

Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:37, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Życia i DWG nie oszukasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
squirrel
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 18:38, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ktos wie gdzie i kiedy można mu ten projekt zlozyc ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
squirrel
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 20:19, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ktos posiadał skarpy okolo 7,5 m? w jakim formacie i skali to powinnam drukowac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dorka
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 21:53, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ja miałam skarpę 6 m i drukowałam na A1- skala 1:50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
squirrel
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 22:27, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
a jak mi sie nie miesci na A1 to mogę zmienic skalę ?:>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dorka
Student

Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 22:32, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nie bo skale masz narzuconą i musi być 1:50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|